onsdag 17. juni 2009

Mitt Kapitalistiske Manifest


Ok, jeg vet det er en pretensiøs tittel. Min eneste unnskyldning er at den er stjålet.

Tittelen er fra forsiden i siste utgaven av NEWSWEEK (June 22) og er overskriften på en fantastisk artikkel av Fareed Zakaria.

Leser du denne artikkelen og memorerer de viktigste poengene, kan du gå igjennom sommeren og valgkampen uten å tape en eneste diskusjon om finanskrisen, kapitalismens fremtid og Høyres finans-/ næringspolitikk. Garantert! (Jeg forutsetter da at du sympatiserer med Høyresiden selvsagt)

Dette er proppfullt av fakta, historiske paralleller og elegante resonnementer. Jeg trenger vel ikke å si at den også er svært velskrevet.

Les artikkelen her, skriv ned det viktigste på en serviett som du alltid kan ha i lommen, og du er klar for sommerfestene!

1 kommentar:

  1. Har et veldig bra sitat fra Andy Rooney, som passer veldig bra her: "People will generally accept facts as truth only if the facts agree with what they already believe."

    SvarSlett