tirsdag 3. november 2009

21 forslag til et enklere næringsliv


Frp lanserer i morgen, gjennom et privat lovforslag, 21 forslag til en enklere næringsliv. Her er det konkrete forslag til nye rutiner, frister, grenser og forenklinger.

Alt for å redusere beløpet på 60 milliarder som skjemaveldet hvert år koster næringslivet. (Tallet er fra NHO).

”Alle” vil forenkle skjemaveldet, men det har i praksis vist seg vanskelig å få til. Derfor er det bra at man blir konkret, og at man ikke bare oppfordrer departementer og underliggende herligheter til å ”forsøke å forenkle” der det er praktisk mulig.

Jeg hadde vært enda gladere om forslaget kom fra Høyre!

2 kommentarer:

  1. Jeg finner ingenting om dette, hverken på Stortingets eller på Frps nettsider. Kan noen gi meg et tips?

    SvarSlett
  2. Hei,

    Dette ble lagt frem som et privat lovendringsforslag dagen etter at jeg skrev min blogg.
    Finansavisen brukte to sider på saken.
    Men jeg kan heller ikke finne noe på nettet.

    Gi lyd om du vil jeg skal grave mer. (Gjør det gjerne).
    Simen

    SvarSlett