torsdag 12. november 2009

Grimstad presenterer: Skatteoptimisten!


I dag har Høyre i sitt alternative statsbudsjett foreslått å gjeninnføre aksjerabatten, og tatt skritt på veien mot fjerning av formueskatten. Og det overrasker ingen at jeg applauderer.

Men jeg har ikke bare applaudert ulike skatteforslag i dag. Jeg har også ledd, eller mer presist gapskrattet. Underholdningen har en Ordfører fra Grimstad stått for. Han vil nemlig tredoble eiendomsskatten fra 20 til 60 millioner årlig. For å dekke inn underskuddet i budsjettet. Kanskje ikke noe å le av.

Men han sier også ”Målet vårt bør være å få ned eiendomsskatten ganske betydelig når vi har fått bort underskuddet. Det kan skje i løpet av 2012”.

HA HA HA HA HA!!!!!

Kan noen vise meg eksempler på at en kommune har høynet skattenivået i en kort periode for så å redusere det igjen. NEPPE! Har lokalpolitikerne (og Rådmannen) først fått kloa i mer penger, så gir de det ikke fra seg frivillig. ALDRI!

Kjære Ordfører Antonsen, om du i 2012 kan vise meg at eiendomsskatten er tilbake på 2009 nivå, så skal jeg sende deg en veldig god flaske rødvin. Lykke til!

I mellomtiden takker jeg for god og gratis underholdning!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar